Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO: https://ironchef.pl/regulamin/
OBOWIĄZUJĄCY OD DNIA 01.06.2022
§1 Postanowienia ogólne
-
Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem www.ironchef.pl jest prowadzony przez , Krystyna Woźniakowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ŻABI DWÓR Krystyna Woźniakowska z siedzibą pod adresem: Radwanów nr 36 67-120 Kożuchów NIP: 9730006623 REGON: 970409146 wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Dane kontaktowe:
-
adres pocztowy: ŻABI DWÓR Radwanów nr 36 67-120 Kożuchów
-
adres poczty elektronicznej: biuro@ironchef.pl
-
Podstawowe definicje:
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Sklep – prowadzony przez Sprzedawcę Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem: www.ironchef.pl
-
Sprzedawca – właściciel Sklepu;
-
Regulamin – regulamin niniejszego sklepu internetowego;
-
Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia (przy czym w przypadku nieukończenia przez Klienta 18 roku życia do zawarcia transakcji wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego, chyba że Klient posiada pełną zdolność do czynności prawnych), a także: osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienie w ramach Sklepu internetowego;
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (dokonuje zakupu w Sklepie); za Konsumenta uważa się również osobę fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą (dokonania zakupu w Sklepie), gdy z treści tej czynności prawnej wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charaktery zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
-
Indywidualne konto Klienta – zbiór informacji na temat Klienta oraz historii jego zamówień, przechowywanych przez Sprzedawcę;
-
Towar – rzecz ruchoma oferowana w Sklepie do sprzedaży, wszystkie towary są fabrycznie nowe;
-
Czas realizacji zamówienia – przybliżona liczba dni roboczych, w których Sprzedawca skompletuje zamówienie złożone przez Klienta, przekaże je Dostawcy, który dostarczy zamówienie pod wskazany przez Klienta adres;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu, określające w szczególności: dane Klienta, rodzaj i ilość zamówionych towarów, sposób zapłaty oraz dostawy za towary nabywane w ramach zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu;
-
Polityka Prywatności – zbiór zasad dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników.
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sklep, zasady realizacji zamówień, zasady postępowania reklamacyjnego oraz zasady obowiązujące przy korzystaniu z prawa odstąpienia od umowy.
-
Korzystanie ze Sklepu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Przed złożeniem Zamówienia Klient powinien zapoznać się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym do składania zamówień, niezbędne jest spełnienie poniższych wymagań technicznych:
-
posiadanie urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu;
-
korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych, takich jak m. in. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Apple Safari;
-
posiadanie aktywnej poczty elektronicznej (konto e-mail).
-
Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a także w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
§2 Składanie zamówień
-
Klient dokonuje zakupu towaru w Sklepie poprzez złożenie zamówienia.
-
Zamówienia mogą być składane 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę.
-
Oferta dostępna w Sklepie stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
-
Klient składający zamówienie w Sklepie jest zobowiązany do zapoznania się oraz zaakceptowania niniejszego Regulaminu. Fakt zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu przez Klienta jest potwierdzany poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia. Brak zaakceptowania Regulaminu przez Klienta jest równoznaczny z brakiem możliwości sfinalizowania zamówienia.
-
Klient składający zamówienie w Sklepie zobowiązany jest również do podania danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia – dane obligatoryjne – a także do wyrażenia zgody na przetwarzanie tych danych przez Sklep. Fakt wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych jest potwierdzany poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia. Podanie danych obligatoryjnych przez klienta jest niezbędne w celu złożenia i realizacji zamówienia.
Klient może podać również inne dane – dane fakultatywne – w odpowiednim miejscu w formularzu zamówień. Podanie danych fakultatywnych nie jest konieczne do złożenia oraz realizacji zamówienia.
-
Klient składa swoje zamówienie poprzez dodawanie do „Koszyka” wybranych przez siebie towarów.
-
Klient podczas składania zamówienia poproszony zostanie o zalogowanie się na swoje Indywidualne konto Klienta lub też w przypadku nowych Klientów do jego założenia. Klient może również złożyć zamówienie bez rejestracji. Założenie Indywidualnego konta Klienta jest natychmiastowe po podaniu adresu e-mail oraz hasła.
-
Klient ma możliwość modyfikacji swojego zamówienia do czasu jego ostatecznego potwierdzenia w formularzu zamówienia – przycisk „Kupuję i płacę”.
-
Złożenie zamówienia następuje po skompletowaniu zamówienia przez Klienta, wypełnieniu przez niego formularza zamówienia oraz zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu oraz ostatecznym potwierdzeniu zamówienia poprzez przycisk „Kupuję i płacę”. Zamówienie złożone w powyższy sposób pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
-
Po złożeniu zamówienia na podany adres e-mail Klienta jest wysyłane potwierdzenie złożonego zamówienia wraz z jego szczegółami. Szczegóły złożonych zamówień są dostępne na Indywidualnym koncie Klienta.
§3 Ceny towarów
-
Ceny prezentowanych towarów w Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto, tj. zawierają odpowiednie podatki, w tym podatek VAT.
-
Ceny podane w Sklepie dotyczą jednej sztuki towaru.
-
Cena towaru nie zawiera kosztów dostawy. Koszty dostawy są podawane podczas składania zamówienia, w formularzu zamówienia, po wybraniu preferowanej przez Klienta opcji dostawy.
-
Całkowita wartość zamówienia, widoczna na etapie potwierdzania zamówienia, zawiera łącznie cenę za zamówione towary wraz z kosztami dostawy.
-
Ceny towarów obowiązują tylko podczas składania zamówienia w Sklepie internetowym.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany ceny, jednakże zmiana ceny nie ma wpływu na zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.
§4 Akcje promocyjne
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych – promocje oraz wyprzedaże.
-
Akcje promocyjne mogą polegać na udzieleniu rabatu kwotowego lub procentowego na dany towar lub grupę towarów.
-
Regulamin akcji promocyjnych będzie udostępniany każdorazowo w momencie uruchomienia akcji.
-
Rabat liczony jest od wartości brutto towarów, bez kosztów dostawy.
-
Akcje promocyjne mogą obowiązywać przez czas określony przez Sprzedawcę lub do odwołania, a także do czasu wyczerpania towarów objętych akcją promocyjną.
§5 Sposób płatności
-
Klient może dokonać płatności w następującej formie: przelew tradycyjny, Przelewy24
-
przedpłata (w pełnej wysokości): przelew tradycyjny, przelew internetowy
-
Zamówienia, które nie zostaną opłacone w ciągu 14 dni od daty ich złożenia, zostaną automatycznie anulowane.
-
Za datę zapłaty zamówienia uznaje się moment zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Sprzedawcy.
-
W przypadku zapłaty przez Klienta tylko części wartości zamówienia Sprzedawca niezwłocznie wezwie Klienta do dokonania płatności uzupełniającej. W przypadku braku dokonania płatności uzupełniającej przez Klienta w ciągu 7 dni od wezwania Sprzedawcy zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
-
Klient dokonujący płatności w formie przelewu tradycyjnego lub przelewu internetowego w tytule powinien podać numer zamówienia. W przypadku braku wskazania numeru zamówienia w tytule przelewu Sprzedawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich kroków mających na celu ustalenie nadawcy przelewu i ustalenie danych Klienta. W razie nieskuteczności podjętych przez sprzedawcę działań środki pieniężne zostaną niezwłocznie zwrócone na rachunek bankowy, z którego dokonano przelewu, bądź przekazem pocztowym na adres osoby wykonującej przelew.
§6 Realizacja zamówienia
-
Zamówienia realizowane są w dni robocze – od poniedziałku do piątku do godz. 12:00.
-
Zamówienie złożone w dni robocze po godzinie 12:00 uznaje się za złożone w kolejnym dniu roboczym.
-
Proces realizacji zamówień złożonych w piątek po godz. 12:00, sobotę, niedzielę oraz święta rozpoczyna się w poniedziałek lub najbliższy dzień roboczy po danym dniu świątecznym.
-
W przypadku wyboru opcji przedpłaty termin dostawy liczony jest od daty zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
-
Zamówiony towar jest wysyłany niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych.
-
W przypadku gdy Sprzedawca z jakichkolwiek przyczyn nie może zrealizować zamówienia w całości, informuje o zaistniałej sytuacji Klienta. Klient wyraża zgodę na realizację zamówienia w częściach.
-
Wraz z zamawianym towarem Klient otrzymuje fakturę VAT. Elektroniczna wersja faktury VAT jest dostępna na Indywidualnym koncie Klienta, a także wysyłana na wskazany przez Klienta adres e-mail.
§7 Sposób i koszty dostawy
-
Towary zamówione w sklepie wysyłane są na adres podany przez Klienta w formularzu zamówienia.
-
Towary zamówione przez Sklep wysyłane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Klient może wybrać następujące formy dostawy: Paczkomat InPost Koszt:12 zł Termin realizacji: 3 dni robocze / Kurier InPost Koszt:14 zł Termin realizacji: 3 dni robocze
-
W każdym przypadku Klient jest zobowiązany do sprawdzenia odebranej przesyłki, tj. powinien zwrócić uwagę, czy opakowanie nie zostało uszkodzone. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń w opakowaniu, przy dostawie pocztą lub kurierem, Klient nie powinien przyjąć przesyłki. Należy sporządzić protokół szkody w obecności listonosza lub kuriera oraz poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji.
-
Klient jest również zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki odebranej w paczkomacie. Jeżeli doszło do uszkodzenia zawartości przesyłki, Klient powinien złożyć reklamację zgodnie z instrukcją wyświetlaną na urządzeniu, a następnie poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji.
§8 Prawo odstąpienia od umowy
-
Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny.
-
Termin na złożenie oświadczenia o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy wynosi 14 dni.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć w formie pisemnej, przesyłając je:
-
e-mailem na adres: biuro@ironchef.pl
-
pocztą na adres: ŻABI DWÓR Radwanów nr 36 67-120 Kożuchów
-
Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, jednakże nie jest to warunek obligatoryjny zachowania ważności złożonego oświadczenia.
-
Do zachowania terminu na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy niezbędne jest wysłanie oświadczenia przed upływem 14-dniowego terminu.
-
Zgodnie z art. 28 ustawy o prawach konsumenta bieg terminu rozpoczyna się:
-
od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią inną niż przewoźnik – w przypadku umowy, w której sprzedawca zobowiązał się do wydania rzeczy i przeniesienia prawa własności tej rzeczy;
-
od dnia objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części – w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach;
-
od dnia objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy – w przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony;
-
od dnia zawarcia umowy – w przypadku pozostałych umów.
-
Klientowi, który skorzystał z prawa odstąpienia od umowy, złożył w sposób prawidłowy i terminowy oświadczenie o chęci skorzystania z tego prawa, wszelkie dokonane przez niego płatności zostaną zwrócone w terminie nie dłuższym niż 30 dni roboczych, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta.
-
Środki zostaną zwrócone w tej samej formie, w jakiej dokonano płatności, chyba że Klient wyraźnie wskaże inną, preferowaną przez siebie formę zwrotu środków.
-
Sprzedawca zastrzega możliwość uzależnienia zwrotu środków Klientowi do czasu otrzymania przesyłki zwrotnej z towarem. Sprzedawca zwraca się z prośbą o niezwłoczne odesłanie towaru przez Klienta, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od przesłania przez Klienta oświadczenia o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy.
-
Przesyłki zwrotne należy kierować na adres ŻABI DWÓR Radwanów nr 36 67-120 Kożuchów z dopiskiem „ZWROT”.
-
Koszty związane ze zwrotem towaru ponosi Klient.
-
Przesyłany towar nie może nosić śladów użytkowania.
§9 Składanie i rozpatrywanie reklamacji
-
Sprzedawca na towary oferowane w Sklepie nie udziela gwarancji.
-
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi towar pozbawiony wad fizycznych oraz prawnych.
-
Sprzedawca ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za wady towaru, zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 556-582 Kodeksu cywilnego.
-
Jeżeli zdaniem Klienta zakupiony przez niego towar nie jest zgodny z umową, Klient jest zobowiązany:
-
odesłać towar lub zwrócić go osobiście na adres Sprzedawcy, w terminie nie dłuższym niż rok od stwierdzenia niezgodności oraz nie później niż dwa lata od dostarczenia mu towaru;
-
wskazać preferowaną przez siebie formę rozstrzygnięcia reklamacji;
-
wskazać, na czym polega niezgodność towaru z umową;
-
podać swoje dane kontaktowe.
-
Podczas składania reklamacji zachęcamy do skorzystania z przygotowanego formularza.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozstrzygnięcia reklamacji w ciągu 14 dni. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania o wyniku postępowania reklamacyjnego oraz ustalenia dalszych szczegółów postępowania, zgodnie z podanymi przez Klienta danymi teleadresowymi.
-
Przesyłki z towarem reklamowanym należy kierować na adres ŻABI DWÓR Radwanów nr 36 67-120 Kożuchów z dopiskiem „REKLAMACJA”.
-
W przypadku uznania złożonej reklamacji Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z postępowaniem reklamacyjnym.
§10 Pozasądowe rozstrzyganie sporów
-
Sprzedawca wyraża zgodę na rozstrzygnięcie ewentualnych sporów na drodze polubownej, w szczególności w drodze postpowania mediacyjnego.
-
Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz sporów dostępne są w siedzibie oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz powiatowych rzeczników konsumentów.
-
Najważniejsze informacje dotyczące pozasądowych metod rozwiązywania sporów konsumenckich znajdują się pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
§11 Dane osobowe
-
Administratorem danych osobowych jest: Krystyna Woźniakowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ŻABI DWÓR Krystyna Woźniakowska z siedzibą pod adresem: Radwanów nr 36 67-120 Kożuchów NIP: 9730006623 REGON: 970409146 wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niektóre dane osobowe są niezbędne do realizacji zamówienia.
-
Dane osobowe Klienta są zbierane i przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do:
-
zarejestrowania Klienta i utworzenia jego Indywidualnego konta Klienta w Sklepie;
-
realizacji zamówienia złożonego przez Klienta.
INNE DOKUMENTY: